sila like fan page rileks~ tenang~... terima kasih

suka blog ni?

IKLAN

Wednesday 28 March 2012

Ciuman perokok boleh membawa maut

Pin It



Ciuman perokok boleh membawa maut kepada kanak-kanak, dan para Wanita yang bermasaalah kata seorang pakar kesihatan kanak-kanak.

Prof Robert Booy, pengarah penyelidikan di Pusat Imunisasi dan Penyelidikan Kebangsaan di The Children''s Hospital di Sydney, berkata ini kerana perokok berkemungkinan besar membawa sejenis bakteria yang berbahaya pada kerongkong mereka, atau dalam sistem pernafasan mereka.

"Bakteria yang boleh menyebabkan kematian ini akan dipindahkan kepada kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang lemah sistem pertahan badan mereka "Imuniti" semasa mereka dibelai dan dicium," katanya seperti yang dipetik oleh Australian Associated Press.

Menurut laporan itu, seorang daripada 10 kanak-kanak yang terkena penyakit akibat jangkitan bakteria itu akan meninggal dunia.

"Perokok adalah juga menjadi pembawa kuman seperti meningococcus. TB, Jadi, pelukan dan ciuman pada kanak-kanak, atau wanita (lebih-lebih lagi ciuman dari mulut ke Mulut) Beromen orang kampong aku kata..boleh menyebabkan kuman tersebar walaupun seseorang perokok itu merokok di luar rumah," kata Prof Booy. - bernama


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...