sila like fan page rileks~ tenang~... terima kasih

suka blog ni?

IKLAN

Friday 30 March 2012

Janin tanpa kepala ditemui

Pin It



KUALA LUMPUR: Satu janin tidak berkepala ditemui pekerja Indah Water Konsortium (IWK) di dalam loji kumbahan air di Blok C, Projek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, Jinjang Utara di sini, tengah hari semalam.


Janin belum cukup sifat dianggarkan berusia empat hingga lima bulan ditemui tersangkut di perangkap sampah pada jam 12.30 tengah hari, ketika pekerja terbabit sedang menjalankan kerja pembersihan di loji berkenaan, sebelum memaklumkannya kepada polis.Polis mengesyaki janin itu dibuang ke dalam mangkuk tandas sebelum dipam dari rumah berhampiran loji berkenaan. 

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan yang mengesahkan kejadian itu memberitahu siasatan lanjut sedang dijalankan, namun beliau menolak kemungkinan janin dibuang oleh pihak yang menceroboh ke kawasan loji IWK.

“Siasatan kita mendapati pintu pagar loji kumbahan air ini sentiasa berkunci dalam keadaan rapi serta tidak mungkin wujud unsur pencerobohan, namun ada kemungkinan janin dipam melalui tandas rumah sebelum aliran air membawanya ke kawasan loji berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. 
Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan pemeriksaan dan siasatan secara menyeluruh terhadap penduduk di PPR terbabit bagi mengesan mereka yang bertanggungjawab membuang janin itu.

Janin itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut.

Zakaria meminta saksi dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung penemuan janin itu supaya menghubungi Rakan Cop Polis KL di talian 03-21159999 atau ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.


sumber: berita harian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...