sila like fan page rileks~ tenang~... terima kasih

suka blog ni?

IKLAN

Sunday 20 May 2012

kesan onani pada kesihatan lelaki dan wanita

Pin It



Onani dilakukan bagi memenuhi keperluan seks seseorang. Malangnya ia dilakukan secara bersendiri tanpa pasangan. Ia merupakan aktiviti yang tidak sihat. Sememangnya masturbasi tidak membawa kepada penyakit, tetapi ia merbahaya jika dilakukan secara kerap dan obsesif. Punca mastrubasi berkemungkinan kerana seseorang itu mengalami masalah mental dan keinginan seks yang tinggi. Selain kesan negatif psikologi , perbuatan onani boleh mengakibatkan kehilangan tenaga, nutrien dan zat dari tubuh

Kesan Onani Pada Kesihatan Lelaki
Lelaki melakukan onani dengan merangsangkan zakarnya untuk 'berdiri'. Ianya dilakukan dengan cara gosokan (tangan mengenggam penis) dan dilakukan dengan melampau. Ada masanya sehingga keluar air mani. Jika dilakukan secara kerap, zakar berkemungkinan akan mengalami kekejangan dan menyebabkan seseorang itu tidak boleh bernafas (serangan jantung). Malahan ada kes yang menunjukkan onani secara berlebihan boleh mengakibatkan kematian!

Kesan Onani Pada Kesihatan Perempuan
Wanita pula melakukan masturbasi dengan memasukkan sesuatu ke dalam bahagian farajnya. Tahukah anda, melakukan onani dengan memasukkan barang ke dalam faraj boleh menyebabkan rahim menjadi longgar? Antara barang yang sering kali digunakan adalah seperti botol mahupun benda panjang yang menyerupai penis.

0 comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...