sila like fan page rileks~ tenang~... terima kasih

suka blog ni?

IKLAN

Sunday 13 May 2012

isu skandal seks menjatuhkan masa depan politik seseorang

Pin It



Salah satu kaedah untuk menjatuhkan masa depan politik seseorang ialah dengan isu skandal seks.

Adolf Hitler menjatuhkan Ernst Röhm, iaitu orang kanannya dengan skandal homoseksual sehingga memaksa Ernst Röhm dipenjarakan dan dilucutkan semua jawatannya. 

Perkara hampir sama juga berlaku di Malaysia apabila Tun Dr Mahathir memecat Anwar Ibrahim di posisi orang No 2 Malaysia dengan skandal seks. Anwar dipenjarakan lebih awal daripada keputusan Mahkamah telah menampakkan satu keanehan dalam kes tersebut.

Dominique strauss kahn yang merupakan bekas Bos IMF yang bakal bertanding di kerusi presiden France bagi parti sosialis menenang Nicholas Sarcozy tidak bertanding apabila dipalitkan dengan skandal seks rogol beramai2. Beliau digantikan dengan Fraincois Hollande di parti sosialis dan akhirnnya parti tersebut berjaya mengalahkan Nicolas Sarcozy dengan majoriti tipis undi 51%. Ianya merupakan kali pertama dalam tempoh 3 dekad parti sosialis menang!

Nak jatuhkan ahli politik di seberang juga menggunakan skandal seks. Malaysia sekali lgi dikejutkan dengan skandal seks parti pembangkang bagi menjatuhkan mereka tetapi ianya GAGAL!


0 comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...